Klaster Liptov
Ružomberok.sk / Návštevník mesta
Vlkolínec

Mapy - doprava

Návštevníkom Vlkolínca nie je povolený vjazd motorovými vozidlami do obce!
Ako do Vlkolínca

Pešo:
- do Vlkolínca sa môžete dostať pešou túrou pomocou žltej značkovanej trasy č. 8630, ktorá vedie z rázcestia na začiatku Hrabovskej doliny pri Hoteli Áčko cez Hrabovo - údolná stanica 8-miestnej kabínkovej lanovej dráhy Skiparku Ružomberok na Kalváriu a ďalej popod Sidorovo na Vlkolínske lúky a do Vlkolínca. Koniec (alebo aj začiatok) tejto trasy je v ružomberskej mestskej časti Biely Potok. Rýchlejšie sa do Vlkolínca dostanete práve z Bieleho Potoka, kam Vás odvezie autobus Mestskej autobusovej dopravy č. 4, alebo autobusy SAD. Aby ste sa dostali na žltú turistickú trasu je treba vystúpiť na zastávke Biely Potok, pri moste. Táto trasa trvá cca 30 minút.
- pohodlnou prechádzkou sa do Vlkolínca môžete dostať aj v prípade ak vystúpite na zastávke Biely Potok - Kovostav, alebo Biely Potok - Trlenská dolina. Odtiaľ je to približne 45 minút chôdze po asfaltovej ceste hore čarovnou Trlenskou dolinou! Na tejto trase môžete vidieť hneď niekoľko zaujímavých prírodných útvarov, napr. Doggerské skaly, či Vlčiu skalu, vedľa ktorej je v divokej prírode umiestnený fungujúci drevený jezuitský kláštor, kde údajne strávil noc aj pápež Ján Pavol II., pri jednej zo svojich návštev na Slovensku.

Autobus:
Cestovný poriadok TU

Na bicykli:
- cez Vlkolínec prechádza značkovaná cyklotrasa č. 6 - 033, konkrétne jej zelená časť, ktorá vychádza z Ružomberka a končí na Jazierach. Táto cyklotrasa je nenáročná s dobre upraveným povrchom, na ktorej odporúčame navštíviť salaše Gejdák (celoročne) a salaš v Jánskej doline (sezónne). V priamom okolí cyklotrasy sa nachádzajú chránené prírodné útvary Krkavá skala, Vlčia skala a pôsobivé Jazierske travertíny.

Autom:
- autom sa môžete dostať až na parkovisko priamo pod Vlkolíncom. Je potrebné vydať sa z Ružombreka po európskej ceste č. E77 smer Banská Bystrica. Zhruba 6 km od Ružomberka sa ocitnete v mestskej časti Biely Potok a na pravej strane budete míňať motel Vlčí Dvor. Hneď za ním odbočíte podľa značenia vpravo, prejdete cez most ponad rieku Revúca a opäť odbočíte vpravo. Po 300 metroch sa vľavo otvorí pred Vami Trlenská dolina, ktorá Vás dovedie do cieľa.